Cyrk

 

Dla każdego klienta przygotowujemy osobną ofertę odpowiadającą jego oczekiwaniom.

Wszystkie warsztaty mogą być prowadzone jako cykl zajęć lub jako jednorazowy warsztat.

 

W sprawie szczegółów skontaktuj się z nami:

tel. 606 66 30 18

alezgustawie@gmail.com

———————————————————————————————————————————

 

PEDAGOGIKA CYRKU

– jako element programu profilaktyczno-wychowawczego – nowatorska forma stymulacji aktywności ruchowej.

 obraz9

Zajęcia skierowane są do osób dorosłych pracujących na co dzień z dziećmi lub młodzieżą. Prowadzi je – Rafał Mikołajewski – żongler, szczudlarz, aktor, instruktor teatralny, animator kultury, organizator otwartych spotkań żonglerskich w Łodzi, od 2006 r. prowadzi działania edukacji cyrkowej i teatralnej na terenie całej Polski .

Celem kursu jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności z dziedziny sztuki cyrku dziecięcego, poznanie metodyki pracy cyrkowej oraz możliwości wykorzystania jej w pracy pedagogicznej. Zabawy cyrkowe rozwijają sprawność ogólną, koordynację ruchową, wyobraźnię, wdrażają do systematyczności. Uczestnicy zajęć zyskują większą pewność siebie i motywację do dalszego samodoskonalenia. Żonglowanie uaktywnia i synchronizuje obie półkule mózgowe, przez co wpływa na poprawę wyników w nauce.

Cele szczegółowe (przewidziane efekty)

  • poznanie pedagogiki cyrku jako metody skutecznie wspomagającej działania wychowawcze, profilaktyczne oraz terapii zaburzeń zachowania, jak i alternatywnej metody spędzania czasu wolnego
  • nabycie umiejętności podstawowych sztuczek cyrkowych
  • zdobycie ciekawych pomysłów na wzmacnianie wiary w siebie podopiecznych
  • poznanie zestawu metod pedagogiki cyrku do zastosowania podczas spotkań osób
    w różnym wieku.
  • pobudzania i rozwijania wyobraźni, inwencji twórczej i ekspresji ruchowej
  • rozwoju i usprawnianie koordynacji wzrokowo ? ruchowej (żonglowanie rozwija koordynację, niezbędnej do nauki pisania, czytania i ćwiczeń fizycznych)
  • aktywizacji obu półkul mózgowych (żonglowanie pozwala na wykorzystanie całego mózgu)
  • ćwiczenia i rozwijania spostrzegawczości i zapamiętywania
  • rozwijania uwagi i refleksu
  • integracji grupy i nauka pracy w zespole
  • przełamywania onieśmielenia
  • wzmacniania poczucia własnej wartości
  • wywoływania zaciekawienia
  • zmniejszania napięcia
  • koncentracji uwagi
  • przełamywania bariery dystansu fizycznego.

_DSC0021

 

Korzyści żonglerki

Związane ze sferą poznawczą:
– rozwój koordynacji wzrokowo ruchowej,
– aktywacja półkul mózgowych,
– uruchamianie potencjałów umysłowych,
– modele i strategie uczenia się,
– zalecane jako forma wspomagania terapii dysleksji, nadpobudliwości dziecięcej,
– rozwój równowagi obu stron ciała, równowaga umysł ciało

Związane z umiejętnościami społecznymi:
– rozwój umiejętności komunikacji współpracy z innymi,
– przełamywanie barier, integracja,
– żonglowanie to wspaniała zabawa, hobby na czas wolny.

Związane z kształtowaniem postaw i systemu wartości:
– rozwój cierpliwości, wytrwałości, determinacji
i uporu w dążeniu do celu,
– stymulacja ciekawości, wyobraźni i kreatywności,
– nauka wyznaczania i osiągania celów,
– rozwój pewności i wartości siebie, motywacji, automotywacji,
– pokonywanie wyzwań,
– osiąganie widocznych sukcesów,
– forma relaksacji i odstresowania.

Związane z rozwojem fizycznym:
– jednakowa praca i ćwiczenia obydwu rąk,
– ćwiczenia ruchów całego ciała, trening dla płuc, serca,
– rozwój refleksu i rytmu, postawy i równowagi ciała,
– ćwiczenie motoryki małej i dużej,
– poszerzenie pola widzenia.

2012pikrodz23

———————————————————————————————————————————

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien